Full kontroll och effektivitet med leverantörsportalen

Många inköpsavdelningar saknar överblick och brottas med felaktig information och försenade processer, vilket leder till onödiga kostnader och risker. Med vår färdigpaketerade leverantörsportal erbjuder vi dig en konstant uppdaterad plattform för samarbeten - med automatisering och förbättrad användarvänlighet.

Varför investera i en leverantörsportal?

Har du brist på insyn i dina inköps- och leveransprocesser? Du är inte ensam. Många inköpsavdelningar är både stressade och frustrerade för att de saknar en överblick i sitt arbete.

De brottas med felaktiga uppgifter, inaktuell leverantörsinformation, bristande kontroll samt ingen gemensam plats att lagra relevant information om leverantörer och produkter på. Det skapar försenade leveranser, felaktig lagerstatus och säkerhetsrisker. Lägg sedan på manuellt arbete och mänskliga misstag. Det kostar tid och pengar.

Med vår leverantörsportal är det nu ett minneblott för dig och din verksamhet. Här får du en gemensam kommunikations- och samarbetsplattform för dina leverantörer:

  • Konstant uppdaterad och korrekt data tack vare valideringar och digitala formulär
  • Mer tid över på grund av automatiseringar och mindre manuellt arbete
  • Förbättrad effektivitet genom strömlinjeformade inköpsprocesser
  • Gladare användare med förbättrad användarvänlighet
  • Tydligare överblick och insyn i leveranskedjan och inköpsprocessen

Dessutom är det en färdigpakterad lösning som vi har utvecklat i samråd med våra kunder.

Läs mer

Effektivisera din leverantörshantering med vår färdiga portal – snabb, säker och integrerad med SAP

Vår leverantörsportal är en samarbetsportal mellan dig och dina leverantörer. Portalen kommer som en färdigpaketerad produkt med ett fördefinierat innehåll och integration till SAP affärssystem; SAP ECC, SAP S/4HANA on premise samt SAP S/4HANA Cloud, public och private edition.

Den effektiviserar dina processer, ger dig en tydligare överblick och förbättrad spårbarhet inom bland annat:

  • Leverantörsinformation
  • Inköpsorderinformation
  • Materialinformation
  • Fakturainformation

Vår leverantörsportal är utvecklad på Neptune DX-plattformen – på så sätt får inte dina leverantörer direkt access till ditt affärssystem.

Varför välja en färdig lösning?

Med vår ”plug&play-lösning” startar du inte bara loppet – du börjar vid 30 km-märket, full av energi för att klara av den sista sträckan. Skulle du utveckla en egen lösning, skulle du först spendera ett år med träning bara för att nå startlinjen. Nu får du möjlighet till affärsvärde snabbt:

Snabbare tid till värde
Kom igång snabbt med omedelbar affärseffekt.

Hoppa över långa förstudier
Undvik tidskrävande kravinsamling och fokusera på utförande.

Funktionsrik från dag ett
Få tillgång till en heltäckande lösning som ständigt utvecklas direkt.

Förutsägbar och kostnadseffektiv
Transparent prissättning utan dolda kostnader, vilket säkerställer budgetkontroll.

Beprövad lösning med låg risk
Använd färdiga mallar som är betrodda av flera kunder.

 

Kundreferenser

Varför ett partnerskap med oss?

Verksamhetsmål piltavla

Fokus på din verksamhets mål

Vi sätter ditt verksamhetsperspektiv först – genom att flytta fokus från IT till dina affärsmål. Din utmaning är inte att hantera teknik, utan att du ska få det värde du efterfrågar.

ERP-livscykel

Hela din ERP-livscykel är viktig

Vårt team har lång erfarenhet av SAP, Cloud ERP och branschspecifika behov. Vår relation med SAP gör att vi gemensamt säkerställer din nöjdhet under hela ERP-livscykeln.

Affärsvärde i varje steg

Affärsvärde i varje steg

I en stegvis implementation av ditt affärssystem balanserar vi projekt och standardlösningar mot verksamhetens behov – för att du ska få affärsvärde snabbt.

 

Nyfiken på hur leverantörsportalen kan förbättra din verksamhet?

Vill du spara tid och pengar, få en smidig hantering av dina leverantörer och knyta samman flera plattformar? Då är leverantörsportalen för dig!