Om Activate-metodiken
Snabbare, enklare och säkrare implementering med Activates sex steg
Discover
Fasen vars syfte är att få förståelse för ditt behov av det nya affärssystem – vilka delar och processer behövs och ska prioriteras. När vi tillsammans går in i implementationen, ska vi göra det med rätt förutsättningar.
Prepare
Syftet är att förbereda och planera implementationen. Vad är det vi ska genomföra, när och i vilka steg? Under denna tidsperiod har vi också kickoff med teamet.
Explore
Här genomför vi fit-to-standard-workshops och beställer testsystem. Planering och design av de integrationerna och systemroller som du behöver i affärssystemet genomförs också.
Realize
Den centrala implementeringsfasen. Konfigurera och verifiera affärssystemet. Sätta upp integrationer, utvärdera kommande uppdateringar, gå igenom slutgiltig lösning och testa systemet – och träna och utbilda alla användare!
Deploy
Nu är det dags att ”go live” och rulla ut ditt nya affärssystem i verksamheten! Här har vi också överlämning till teamet som ska ansvara för supporten av affärssystemet.
Run
Nu börjar din affärssystemresa på riktigt! Ett affärssystem är någonting som utvecklas över tid, ni kommer aldrig bli färdiga – support, förvaltning och vidareutveckling i en konstant ERP-livscykel.
Ladda ner Activate-karta